Vidalı hava kompresörü egzoz sıcaklığı çok yüksek
Endüstriyel üretimde ve pratik uygulamalarda genellikle vidalı hava kompresörlerinin egzoz sıcaklığının çok yüksek olduğunu görüyoruz. Peki neler oluyor? Aşağıda Dejue editörü size bunu açıklayacaktır.
1) Vidalı hava kompresörünün yağ ayırma çekirdeği arızası
Yağ çekirdeği ayırıcı, cihaz içindeki basınçlı havayı ve yağı ayırmaya yarar. Petrol çekirdeğinin ayrıştırılması başarısız olursa aşağıdaki iki senaryo ortaya çıkacaktır:
a) Vidalı hava kompresörü yağ çekirdeğini bloke ederek kompresörün çalışma direncini arttırır, enerji tüketimini arttırır ve ünitenin yüksek sıcaklıklara çıkmasına neden olur. Hava kompresörü tıkandıktan sonra temizlenebilir ancak ciddi durumlarda yağ çekirdeğinin değiştirilmesi gerekir.
b) Vidalı hava kompresörünün yağ göbeğinin kırılması veya parçalanması, yakıt tüketiminin artmasına ve yağ sıcaklığının artmasına neden olur, bu da egzoz sıcaklığının artmasına neden olur. Şu anda, yağ çekirdeği zamanında değiştirilmelidir.
2) Vidalı hava kompresörü yağ filtresi tıkalı
Yağ filtresinin işlevi, ana motora giren yağı temizlemek için kompresör yağındaki metal parçacıkları, yabancı maddeleri vb. filtreleyerek ana motorun çalışmasını korumaktır. Tıkanma sonrası egzoz sıcaklığı çok yüksek olursa yağın ve yağ çekirdeğinin kullanım ömrü kısalır. Yağ çekirdeğinin temizlendikten sonra orijinal işlevi geri getirilmezse, zamanında değiştirilmesi gerekir.
3) Basınç valfi tıkalı
Küçük basınç valfinin işlevi, kompresör çalıştırıldığında ünite bileşenlerinin normal yağlanmasını sağlamak; yağ ve gazın en iyi ayırma etkisini elde etmek için yağ basıncını küçük bir basınç değerinde tutmak, böylece yağ içeriğini azaltmaktır. egzoz gazı, araba veya makine geri akma zamanı geldiğinde basınçlı havanın durmasını önlemek için. Valf tıkalıysa ve açılamıyorsa veya tam olarak açılamıyorsa, yağ varili içindeki basınç artacak, enerji tüketimi yüksek olacak ve egzoz sıcaklığı da artacaktır. Tıkanması durumunda onarılabilir veya değiştirilebilir.
4) Yağ kesme valfi sıkışmış
Vidalı hava kompresörünün yağ kesme vanası, ünitenin çalışması sırasında yağ sistemini bağlama ve yağ sirkülasyonunun düzgün hale getirilmesi görevini üstlenir. Yağ kesme vanası açılamadığında veya tam olarak açılamadığında yağlama yapılır. yağ makine kafasına düzgün bir şekilde girmeyecektir. Bu, yetersiz yağ dönüşü nedeniyle ünitenin yüksek sıcaklıklar üretmesine ve egzoz sıcaklığının yükselmesine neden olacaktır.
1) Vidalı hava kompresörünün yağ çekirdeği ayırma arızası Yağ çekirdeği ayırma, cihazdaki basınçlı havayı ve yağı ayırma rolünü oynar. Petrol çekirdeğinin ayrıştırılması başarısız olursa aşağıdaki iki senaryo ortaya çıkacaktır:
a) Vidalı hava kompresörü yağ çekirdeğini bloke ederek kompresörün çalışma direncini arttırır, enerji tüketimini arttırır ve ünitenin yüksek sıcaklıklara çıkmasına neden olur. Hava kompresörü tıkandıktan sonra temizlenebilir ancak ciddi durumlarda yağ çekirdeğinin değiştirilmesi gerekir.
b) Vidalı hava kompresörünün yağ göbeğinin kırılması veya parçalanması, yakıt tüketiminin artmasına ve yağ sıcaklığının artmasına neden olur, bu da egzoz sıcaklığının artmasına neden olur. Şu anda, yağ çekirdeği zamanında değiştirilmelidir.
2) Vidalı hava kompresörü yağ filtresi tıkalı
Yağ filtresinin işlevi, ana motora giren yağı temizlemek için kompresör yağındaki metal parçacıkları, yabancı maddeleri vb. filtreleyerek ana motorun çalışmasını korumaktır. Tıkanma sonrası egzoz sıcaklığı çok yüksek olursa yağın ve yağ çekirdeğinin kullanım ömrü kısalır. Yağ çekirdeğinin temizlendikten sonra orijinal işlevi geri getirilmezse, zamanında değiştirilmesi gerekir.
3) Basınç valfi tıkalı
Küçük basınç valfinin işlevi, kompresör çalıştırıldığında ünite bileşenlerinin normal yağlanmasını sağlamak; yağ ve gazın en iyi ayırma etkisini elde etmek için yağ basıncını küçük bir basınç değerinde tutmak, böylece yağ içeriğini azaltmaktır. egzoz gazı, araba veya makine geri akma zamanı geldiğinde basınçlı havanın durmasını önlemek için. Valf tıkalıysa ve açılamıyorsa veya tam olarak açılamıyorsa, yağ varili içindeki basınç artacak, enerji tüketimi yüksek olacak ve egzoz sıcaklığı da artacaktır. Tıkanması durumunda onarılabilir veya değiştirilebilir.
4) Yağ kesme valfi sıkışmış
Vidalı hava kompresörünün yağ kesme valfi, ünitenin çalışması sırasında yağ sisteminin bağlanmasında ve yağ sirkülasyonunun düzgün yapılmasında rol oynar. Yağ kesme valfi açılamadığında veya açılamadığında, yağlama yağı devreye girer. makine kafasına sorunsuz bir şekilde giremeyecektir. Bu, yetersiz yağ dönüşü nedeniyle ünitenin yüksek sıcaklıklar üretmesine ve egzoz sıcaklığının yükselmesine neden olacaktır.
Yağ Soğutmalı Vidalı Hava Kompresörünün Maksimum Verimlilik İçin 6 Temel Özelliği
How to use oil-free air compressors correctly to extend their life